Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
4020021402   Promoure eines facilitadores per a l'accés a l'aprenentatge i la participació de tot l'alumnat
2021-2022   Taller. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   7/10/2021 - 11/11/2021 (15 hores) de 17:30h a 19:00h
   CRP del Vallès Occidental II
   Alcoi, 57 (Terrassa) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Vallès Occidental II
  
  
  
Accessos   Veure plànol
Inscripció   13/09/2021 - 26/09/2021
  
Descripció i   Metodologia:   Curs dissenyat per introduir als participants en el nou paradigma educatiu, acompanyant-los i treballant amb i des del disseny universal de l'aprenentatge, generant reflexions, debats i aportacions encaminades a incorporar la creació de contextos d'aprenentatge cada vegada més flexibles i inclusius.
  
Objectius   1. Introduir-se en el marc de referència per a la creació de contextos d’aprenentatge que proporcionen múltiples maneres de comprometre’s, múltiples maneres de presentar la informació i múltiples maneres d’acció i representació.
2. Iniciar-se en el treball conjunt per l’establiment de models organitzatius que afavoreixin la inclusió.
3. Donar suport a la promoció de pràctiques educatives inclusives i/o apoderar les existents.
4. Identificar les barreres d’accés i la participació en l’aprenentatge (conceptes variabilitat, personalitzar vs individualitzar….).
  
Continguts   El plantejament del curs es desplega en sis sessions distribuïdes de la forma següent:

Bloc I: Canvi de mirada (2sessions)
. Nou paradigma educatiu
. Aportacions de la neurociència (identificació de les xarxes cerebrals que intervenen en l'aprenentatge)
. Barreres de l’aprenentatge
. Elements de bastida: variabilitat, aprenent expert, mite de la mitjana...

BLOC II: Múltiples maneres de representació, de compromís i d’expressió i acció (2 sessions)
. Principis del Disseny Universal de l’Aprenentatge
. Implicacions educatives treballant des de la pauta DUA
. Alumnes motivats i amb iniciativa, informats i amb recursos, i amb estratègies per assolir els objectius

BLOC III: Promoure entorns d'aprenentatge flexibles a l’aula (2 sessions)
. Personalització vs individualització: com generar dinàmiques educatives per tot l’alumnat?
. Organització flexible dels centres educatius
. Una gestió d’aula afectiva i efectiva
  
Formador/a   Maribel Blázquez i Mònica Moreno
  
Avaluació   . Satisfacció de les persones assistents i en relació del desenvolupament de l'activitat formativa
. Aprofitament i transferència a la pràctica docent.
  
Requisits de  certificació   Participació del 80% i programació i valoració de propostes d'aula com a transferència de l'activitat formativa.
  
E-mail   crp-terrassa@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dijous   07/10/2021   1730   1900 
 Sessió 2   dijous   14/10/2021   -   - 
 Sessió 3   dijous   21/10/2021   -   - 
 Sessió 4   dijous   28/10/2021   -   - 
 Sessió 5   dijous   04/11/2021   -   - 
 Sessió 6   dijous   11/11/2021   1730   1900 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent