4020021402 |
Promoure eines facilitadores per a l'accés a l'aprenentatge i la participació de tot l'alumnat |
2021-2022 |
Taller. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
7/10/2021 - 11/11/2021 (15 hores) de 17:30h a 19:00h |
|
CRP del Vallès Occidental II |
|
Alcoi, 57 (Terrassa)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental II
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Veure plànol
|
Inscripció |
13/09/2021 - 26/09/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Curs dissenyat per introduir als participants en el nou paradigma educatiu, acompanyant-los i treballant amb i des del disseny universal de l'aprenentatge, generant reflexions, debats i aportacions encaminades a incorporar la creació de contextos d'aprenentatge cada vegada més flexibles i inclusius.
|
| |
Objectius |
1. Introduir-se en el marc de referència per a la creació de contextos d’aprenentatge que proporcionen múltiples maneres de comprometre’s, múltiples maneres de presentar la informació i múltiples maneres d’acció i representació.
2. Iniciar-se en el treball conjunt per l’establiment de models organitzatius que afavoreixin la inclusió.
3. Donar suport a la promoció de pràctiques educatives inclusives i/o apoderar les existents.
4. Identificar les barreres d’accés i la participació en l’aprenentatge (conceptes variabilitat, personalitzar vs individualitzar….).
|
| |
Continguts |
El plantejament del curs es desplega en sis sessions distribuïdes de la forma següent:
Bloc I: Canvi de mirada (2sessions)
. Nou paradigma educatiu
. Aportacions de la neurociència (identificació de les xarxes cerebrals que intervenen en l'aprenentatge)
. Barreres de l’aprenentatge
. Elements de bastida: variabilitat, aprenent expert, mite de la mitjana...
BLOC II: Múltiples maneres de representació, de compromís i d’expressió i acció (2 sessions)
. Principis del Disseny Universal de l’Aprenentatge
. Implicacions educatives treballant des de la pauta DUA
. Alumnes motivats i amb iniciativa, informats i amb recursos, i amb estratègies per assolir els objectius
BLOC III: Promoure entorns d'aprenentatge flexibles a l’aula (2 sessions)
. Personalització vs individualització: com generar dinàmiques educatives per tot l’alumnat?
. Organització flexible dels centres educatius
. Una gestió d’aula afectiva i efectiva
|
| |
Formador/a |
Maribel Blázquez i Mònica Moreno
|
| |
Avaluació |
. Satisfacció de les persones assistents i en relació del desenvolupament de l'activitat formativa
. Aprofitament i transferència a la pràctica docent.
|
| |
Requisits de certificació |
Participació del 80% i programació i valoració de propostes d'aula com a transferència de l'activitat formativa.
|
| |
E-mail |
crp-terrassa@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
07/10/2021 |
1730 |
1900 |
Sessió 2 |
dijous |
14/10/2021 |
- |
- |
Sessió 3 |
dijous |
21/10/2021 |
- |
- |
Sessió 4 |
dijous |
28/10/2021 |
- |
- |
Sessió 5 |
dijous |
04/11/2021 |
- |
- |
Sessió 6 |
dijous |
11/11/2021 |
1730 |
1900 |
|
| |